16 січня 2017

КОНФЛІКТИ МІЖ ПОКОЛІННЯМИ.
Молодь завжди відчувала нерозуміння з боку старшого покоління. Для підтвердження цього досить навести висловлювання відомих мислителів.
Наша молодь любить розкіш, вона погано вихована, вона насміхається з керівництва і не поважає старших. Наші сьогоднішні діти стали безжальними тиранами, вони не підводяться, коли до приміщення входить людина похилого віку, суперечать своїм батькам. Вони дуже погані.
Я втратив будь-які надії щодо майбутнього нашої країни, якщо сучасна молодь завтра візьме в свої руки керування країною, оскільки молодь нестерпна, нестримана, жахлива.
Гесіод (2 ст.до н.е.)


Наш світ досяг критичної стадії. Діти більше не слухаються своїх батьків. Очевидно, кінець світу уже не так далеко.
Єгипетський мислитель (2 тис. років до н.е.)

Перелік цих песимістичних висновків, які робили у всі часи ( і в наші дні теж!), можна продовжувати до нескінченності.
Волосся, пофарбоване в кілька кольорів, сережки у вухах хлопців, занадто довга шевелюра або її відсутність - усе це викликає приховане чи явне невдоволення у дорослих.
Проте, давайте розберемося що ж таке конфлікт?

Конфлікт – це сигнал, вказівка на якусь конкретну проблему. Це неприховане протиріччя, яке неможна залишити без уваги. Проте, щоб виник конфлікт одніє конфліктної ситуації не достатньо: конфліктна ситуація може існувати задовго до того, як відбудеться пряме зіткнення. Щоб відбувся конфлікт, потрібні дії з боку опонентів, спрямовані на досягнення їх особистої мети (тобто інцидент).
Конфлікту легше запобігти, ніж його подолати.

5 принципів що допомагають уникнути конфлікту в спілкуванні.
1.  Не виражайте сумнів щодо розумових здібностей співрозмовника.
2.
 Підтримуйте в людині віру в себе.
3.
 Розмовляючи з людиною не починайте з питань, які викликають протиріччя.
4.
 Прагнучи переконати, потрібно спочатку дати їй висловитися.
5.
 Критикуйте позитивно: критика має бути засобом, а не метою;
o     Її висловлює людина, яка користується повагою і довірою;
o     Критикується справа, діяльність, а не людина;
o     Вона застосовується в особливих випадках, а не повсякденно і звично;
o     Критикуйте на одинці дружнім тоном.


Правила розв’язання конфліктних ситуацій:

1) Не починайте свою розмову з вислову «Я довго вже хотів сказати» ( використовуйте так зване «Я - висловлювання» - висловлювання про себе і від себе);
2) Уникайте слів «завжди», «ніколи»;
3) Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно;
4) Критикуйте лише те, що можна змінити;
5) Не порівнюйте поведінку однієї людини з поведінкою іншої – це принижує;
6) Не знищуйте індивідуальність;
7) Не приписуйте співрозмовнику того, що він не казав. Краще не перебільшуйте – можуть звинуватити в брехні.
8) Не зосереджуйтеся на особистості суперника. Активізуйте увагу на проблемі і варіантах їх вирішення.
9) Не кажіть лише про свої проблеми;Дайте змогу висловитися партнеру і уважно вислухайте його.
10) Не робіть висновки за партнера;
11) Перше зауваження робіть наодинці;
12) Давайте людині паузу, що може зняти емоційне навантаження;
13) Прагніть зрозуміти співрозмовника;
14) Свою помилку визнавайте швидко і рішуче, випереджаючи критику;
15) Визначте динаміку взаємин і усвідомте мету і мотив поведінки співрозмовника;
16) Зміцнюйте позитивну атмосферу в спілкуванні;
17) Перетворюйте свої проблеми на нові можливості і перспективи;
18) Відчувайте, коли потрібно відступити;
19) Безвихідних ситуацій не буває;
20) Дійте, не уникайте конфліктів, а намагайтеся їх вирішувати і запобігати наслідкам.


Поради для людей запальних та дратівливих

·         Намагайтеся не залишатися наодинці зі своїми проблемами,
·         Вмійте абстрагуватися від турбот,
·         Не впадайте у гнів, робіть паузи,
·         Не будьте примхливим, поступайтеся,
·         Не ставте високих вимог. Той, хто занадто багато очікує від інших, відчуває невдоволення від тог, що вони не відповідають його вимогам.


Немає коментарів:

Дописати коментар